Robinson
Návod
Co je třeba udělat
- uvědomit si, jak rozdělím program, zda do jednotlivých hodin jednoho týdne, nebo projekt proběhne v několika hodinách jednoho dne
(na 1. stupni) - připravit kartičky s názvy přírodnin na Kimovu hru
- připravit věty a slova pro komunikaci s Pátkem
Kimova hra
Učitel ve třídě rozmístí papírky, na které napíše, co všechno mají žáci na mapě zakreslit: hora, zálivy, skály, pobřeží, písečná pláž, neproniknutelný les, potok, pramen, houštiny, údolí porostlé trávou, jeskyně, vrak lodi... Žáci mají za 2 minuty najít a zapamatovat si co nejvíce lístečků, žádného se však nesmí dotknout. Pak učitel lístečky sebere.
Potápění k vraku lodi
Každá skupina má své lano. Ve třídě uděláte křídou čáru, která vymezuje pobřeží, a kruh, který označuje vrak. Skupiny stojí na pobřeží. Jejich úkolem je uvázat jednoho hráče na lano, které drží spoluhráč, a vyslat ho do vraku lodi. Zde si může vzít jeden prázdný lísteček. Pak se vrací, předává lano dalšímu a ten se může vydat pro další. Kolik prázdných lístečků vyloví než se setmí, tolik věcí ze svého seznamu skutečně mají k přežití na ostrově.
Časové rozdělení
Na projekt stačí
Přílohy
Pamětní list