Oregonská stezka
Vyhodnocení
- na začátku projektu zhodnoťte mapy
- na konci projektu si popovídejte opět o tom, zda se dozvěděli něco nového a co konkrétně, a zhodnoťte úroveň jednotlivých slohových prací a nakreslených map
- zhodnoťte spolupráci uvnitř každé skupiny i celku, jak se cítili ve své postavě
Zkušenosti
Při uskutečňování tohoto projektu, který využívá prvky dramatické výchovy, počítejte s překvapeními, která vám žáci připraví. Musíte být připraveni na mnoho různých variant. Než se do tohoto projektu pustíte, doporučuji přečíst si nějakou knihu o dobývání středozápadu, abyste si udělali konkrétní představu. Moji žáci (pracuji se žáky se specifickými poruchami učení na 2. stupni - dyslexie, dyskalkulie...) konkrétní představu nabývali až při projektu, ale jejich znalosti byly trvalé.
Důležité je zdůraznit, že čím víc získají informací, tím větší mají šance dostat se až k cíli.
Ukázky zpracovaných deníků. Žáci mohli psát deník své postavy, nebo dějový popis cesty. |