Pravěk
Vyhodnocení
Na 1. stupni:
- kartičky za splnění jednotlivých dílčích úkolů
- zuby za určité množství kartiček
- diplom všem za účast
- co vše se dozvěděli o pravěku a zda by byli schopni v té době přežít
- následné povídání o tom, jak se jim projekt líbil, zážitky namalovat, něco si vyrobit, záleží již na každém vyučujícím
Na 2. stupni:
- co se nového dozvěděli z dějepisu
- zda se povedla organizace, jak se jim pracovalo při přípravě a na jednotlivých stanovištích, s čím měli problémy
- jaké je vést malou skupinu dětí, jaké měli s nimi problémy
- co se jim líbilo nejvíce a zda v budoucnu budou chtít opět pracovat na dalším projektu
Zkušenosti
Starším žákům se líbilo vést ty malé, bylo na ně skutečně spolehnutí. Jeden můj žák, který má problémy s uznáním autority někoho jiného, dostal do družstva menšího kamaráda stejně založeného. Perfektně to zvládl, ale po návratu z projektu prohlásil: Nikdy nebudu mít dítě ve třetí třídě. (Zajímalo by mě, jak to udělá, ale určitě vím, že z něj bude zodpovědný táta.)
Prostředí hraje velkou roli, takže se pokuste najít pěkný kout přírody. Není ale nutné vytvářet si obleky a převlékat se do nich, můžete být ve svém oblečení. Vůbec nikomu to nevadilo.
Ukázky z projektu
Pravěk jako kooperace 1. a 2. stupně
Výtvarné pojetí života v pravěku.
Celé září a říjen se žáci 8. ročníku věnovali výtvarnému projektu. V rámci hodin VV si opakovali znalosti o životě v pravěku a vytvářeli různými technikami prostředí, člověka i zvířata té doby. Pravěkou jeskyni vystavili i s jejími obyvateli ve škole.