Pravěk
Vzdělávací oblasti
Pro 8. ročník
- Člověk a společnost
dějepis - prohloubení znalostí určitého období
výchova k občanství - organizace projektu a zodpovědnost za něj - Umění a kultura
výtvarná výchova - výroba zubů - Člověk a svět práce
pracovní činnosti - výroba zbraní, stavba přístřešku, stříhání kartiček - Člověk a zdraví
tělesná výchova - lovecká stezka zdatnosti
Pro 3. ročník
- Člověk a jeho svět
prvouka - dozvědět se nové informace z dějin - Umění a kultura
hudební výchova - naučit se novou písničku
výtvarná výchova - po projektu využít k nakreslení toho, co je nejvíc zaujalo - Člověk a zdraví
tělesná výchova - pohyb v terénu, lovecká stezka zdatnosti
Průřezové téma
- Osobnostní a sociální výchova
Klíčové kompetence
Z jednotlivých kompetencí vybírám ty části, které podle mne nejvíce souvisí s našimi projekty a které může žák jejich pomocí posilovat.
Kompetence k učení
- Žák uvádí věci do souvislostí, propojuje do širších celků poznatky z různých vzdělávacích oblastí a na základě toho si vytváří obecnější pohled.
Kompetence k řešení problémů
- Žák vyhledává informace vhodné k řešení problému, nachází jejich shodné, podobné a odlišné znaky, využívá získané vědomosti a dovednosti k objevování různých variant řešení, nenechá se odradit případným nezdarem a vytrvale hledá konečné řešení problému.
Kompetence komunikativní
- Žák naslouchá promluvám druhých lidí, vhodně na ně reaguje, účinně se zapojuje do diskuse, obhajuje svůj názor a vhodně argumentuje.
Kompetence sociální a personální
- Žák účinně spolupracuje ve skupině, podílí se společně s pedagogy na vytváření pravidel práce v týmu.
- Žák přispívá k diskusi v malé skupině i k debatě celé třídy, chápe potřebu efektivně spolupracovat s druhými při řešení daného úkolu, respektuje různá hlediska a čerpá poučení z toho, co si druzí lidé myslí, říkají a dělají.
- Žák si vytváří pozitivní představu o sobě samém, která podporuje jeho sebedůvěru a samostatný rozvoj.
Kompetence pracovní
- Žák používá bezpečně a účinně materiály, nástroje a vybavení.
- Žák se adaptuje na změněné nebo nové pracovní podmínky.