Renesance
Vzdělávací oblasti
- Jazyk a jazyková komunikace
český jazyk - popis pracovního postupu, práce ve skupině, divadlo, představitel renesanční tvorby - William Shakespeare - Člověk a společnost
dějepis - období renesance
výchova k občanství - jednotlivé stavební slohy, Pražský hrad jako pokladnice naší historie
Průřezové téma
- Výchova k myšlení v evropských a globálních souvislostech
Klíčové kompetence
Z jednotlivých kompetencí vybírám ty části, které podle mne nejvíce souvisí s našimi projekty a které může žák jejich pomocí posilovat.
Kompetence k učení
- Žák uvádí věci do souvislostí, propojuje do širších celků poznatky z různých vzdělávacích oblastí a na základě toho si vytváří obecnější pohled.
Kompetence k řešení problémů
- Žák kriticky myslí, činí uvážlivá rozhodnutí, je schopen obhájit, uvědomuje si zodpovědnost za svá rozhodnutí a výsledky svých činností zhodnotí.
Kompetence komunikativní
- Žák formuluje a vyjadřuje své myšlenky a názory v logickém sledu, vyjadřuje se výstižně, souvisle a kultivovaně v písemném i ústním projevu.
- Žák naslouchá promluvám druhých lidí, vhodně na ně reaguje, účinně se zapojuje do diskuse, obhajuje svůj názor a vhodně argumentuje.
Kompetence sociální a personální
- Žák přispívá k diskusi v malé skupině i k debatě celé třídy, chápe potřebu efektivně spolupracovat s druhými při řešení daného úkolu, respektuje různá hlediska a čerpá poučení z toho, co si druzí lidé myslí, říkají a dělají.