Středověk
Vzdělávací oblasti
Pro 9. ročník
- Jazyk a jazyková komunikace
český jazyk - přednáška se zaměřením na určitou věkovou kategorii a s tím související výběr jazykových prostředků, oslovování a řečnická otázka, použití spisovné češtiny - Člověk a společnost
dějepis - prohloubení znalostí určitého období
občanská výchova - organizace projektu a zodpovědnost za něj - Umění a kultura
výtvarná výchova - výroba erbů - Člověk a svět práce
pracovní činnosti - ušití obleků - Člověk a zdraví
tělesná výchova - nácvik soubojů pro rytířský turnaj, pohyb v terénu
Pro 4. ročník
- Člověk a jeho svět
vlastivěda - nové informace z dějin - Umění a kultura
hudební výchova - nová písnička
výtvarná výchova - po projektu nakreslit to, co je nejvíc zaujalo - Člověk a zdraví
tělesná výchova - pohyb v terénu
Průřezové téma
- Osobnostní a sociální výchova
Klíčové kompetence
Z jednotlivých kompetencí vybírám ty části, které podle mne nejvíce souvisí s našimi projekty a které může žák jejich pomocí posilovat.
Kompetence k učení
- Žák vyhledává a třídí informace a na základě jejich pochopení, propojení a systematizace je efektivně používá v tvůrčích činnostech a praktickém životě.
- Žák uvádí věci do souvislostí, propojuje do širších celků poznatky z různých vzdělávacích oblastí a na základě toho si vytváří obecnější pohled.
- Žák samostatně pozoruje a experimentuje, získané výsledky porovnává, kriticky posuzuje a vyvozuje z nich závěry pro využití v budoucnosti.
Kompetence k řešení problémů
- Žák vyhledává informace vhodné k řešení problému, nachází jejich shodné, podobné a odlišné znaky, využívá získané vědomosti a dovednosti k objevování různých variant řešení, nenechá se odradit případným nezdarem a vytrvale hledá konečné řešení problému.
- Žák kriticky myslí, činí uvážlivá rozhodnutí, je schopen obhájit, uvědomuje si zodpovědnost za svá rozhodnutí a výsledky svých činností zhodnotí.
Kompetence komunikativní
- Žák formuluje a vyjadřuje své myšlenky a názory v logickém sledu, vyjadřuje se výstižně, souvisle a kultivovaně v písemném i ústním projevu.
- Žák naslouchá promluvám druhých lidí, vhodně na ně reaguje, účinně se zapojuje do diskuse, obhajuje svůj názor a vhodně argumentuje.